Een boekentip voor deze kerstvakantie

Eindelijk kerstvakantie! Genoeg tijd om heel veel te lezen (hoop ik). Een boek dat ik echt goed bij de kerstvakantie en de winter vind passen, is Let it Snow van John Green, Maureen Johnson en Lauren Myracle. Als je m’n blog al wat langer leest, is het vast geen verrassing dat ik de boeken van John Green erg leuk vind. De boeken van Maureen Johnson heb ik nadat ik Let it Snow gelezen had, gelijk voor kerst gevraagd.

Op kerstavond is er een gigantische sneeuwstorm, het kleine stadje Gracetown wordt bedolven onder een dikke laag sneeuw. Het verhaal volgt meerdere personen, allemaal zitten ze in Gracetown en hebben ze last van die laag sneeuw. Elke persoon in het boek wordt geschreven door een andere schrijver. Uiteindelijk komen natuurlijk al die verhalen bij elkaar.

letitsnow2
letitsnow3
Het eerste verhaal, geschreven door Maureen Johnson was echt m’n favoriet. Het gaat over Julie die in een trein zit, door de sneeuw komt haar trein vast te staan en kan ze niet meer verder. Ze gaat naar een restaurant en komt daar een jongen tegen, die haar uitnodigt om bij hem te blijven. Julie was echt m’n favoriete karakter uit het hele boek. Na dit hoofdstuk was ik gelijk fan van Maureen Johnson. Daarnaast was het verhaal van John Green ook erg leuk, dat ging over twee jongens en één meisje die naar datzelfde restaurant racen. Ze gaan daarheen omdat ze gehoord hebben dat daar cheerleaders zijn gestrand, die ze wel graag willen zien. Hoewel ik het eerste verhaal van Maureen Johnson leuker vond, vond ik het verhaal van John Green ook erg geslaagd. Het laatste verhaal viel me helaas een beetje tegen, Lauren Myracle had geschreven over een meisje die vreemd gegaan was. Ik vond het een vaag verhaal, het duurde steeds even voordat ik het snapte. Het laatste verhaal was dus voor mij nogal een teleurstelling na die twee leuke verhalen. Desalniettemin vond ik het een erg geslaagd boek, vooral dus door de goede verhalen van John Green en Maureen Johnson.

Terwijl het buiten hard sneeuwde zat ik lekker binnen dit bijpassende boek te lezen.

Een echt diepgaand boek vind ik dit niet. Je hoeft er niet veel bij na te denken. Het boek heeft eerder iets weg van een chicklit. Niet dat dat verkeerd is hoor, soms heb ik zin in zo’n boek. Dit boek zorgde er voor dat ik helemaal in de kerststemming kwam. Dit boek is perfect als je een lekker boek wil lezen, aan een haardvuurtje met zachtjes kerstmuziek op en terwijl het buiten sneeuwt. Ik vind het leuk dat de personen in het boek geschreven zijn door de verschillende schrijvers. Doordat ze allemaal een andere schrijfstijl hebben, krijgen de personen veel meer een eigen karakter. Daarnaast lijkt me dit een goed boek als je meer schrijvers wilt leren “kennen”. Je wordt op deze manier geïntroduceerd met drie hele verschillende schrijfstijlen.