Recensie: 13 Little Blue Envelopes – Maureen Johnson

13 Little Blue Envelopes Maureen Johnson

• 336 pagina’s
  • Gepubliceerd op 23 augustus 2005
  • Buy This Book from Book Depository, Free Delivery World Wide of in het Nederlands via bol.com.

Ginny ontvangt van haar overleden tante 13 enveloppen en geld om een vliegticket naar Londen te boeken. Samen met de regels die haar tante heeft opgesteld, storten de enveloppen haar in een groot avontuur. De brieven leiden Ginny naar Londen, Rome, Parijs, Amsterdam en Korfu. Terug in Londen wachten haar twee verrassingen: de jongen op wie ze verliefd is en het ware verhaal van haar tante. Het wordt een reis om nooit te vergeten.

Als je van reizen houdt zou je dit boek echt moeten lezen. Dit is echt zo’n boek waardoor ik gelijk de hele wereld over wil reizen. Peg heeft voordat ze overleed een reis gemaakt. Steeds als dingen permanent werden, vluchtte ze weg. Peg stuurt dus via de brieven Ginny op pad om dezelfde reis te maken en dezelfde mensen te leren kennen. Het boek wordt verteld vanuit het perspectief van Ginny, waardoor ik in het begin Ginny’s tante (Peg) één groot mysterie vond. Hoe meer enveloppen Ginny openmaakt en hoe meer landen ze bezoekt, hoe meer ik iets begon te begrijpen van Peg. Ik vind het leuk dat er in het begin nog veel onduidelijk was, hierdoor wilde ik steeds sneller doorlezen en leefde ik me helemaal in in Ginny’s zoektocht.

Als je een gemakkelijk boek zoekt voor in de zomer, is dit zeker een aanrader. Ondanks dat er een paar “zware” onderwerpen in het verhaal zitten, wordt hier niet de nadruk op gelegd. Het boek leest snel en gemakkelijk weg.