Lifestyle Reizen

Een dagje naar Rotterdam

Het studiejaar is alweer begonnen! Om de vakantie nog een beetje leuk af te sluiten, besloten Maikel en ik een dagje naar Rotterdam te gaan.

Naar Rotterdam wilden we sowieso vanwege Jamie’s Italian. Ik ben een groot fan van Jamie Oliver, hoorde veel goeds over het restaurant en wilde er zo graag een keer eten. Maar goed, daarover in een latere blogpost meer.

In Rotterdam zijn we wel vaker, omdat familie van Maikel daar woont. Veel van Rotterdam had ik alleen niet echt gezien: als we in Rotterdam zijn, zijn we bij zijn familie en voor de rest kwam ik niet echt ergens. Zo jammer! Dus besloten we dat we naar Rotterdam wilden als toeristen. Rondlopen, foto’s maken, lekker eten en de stad ontdekken.

Eenmaal met de trein aangekomen, liepen we rechtstreeks naar Sajoer. Sajoer is een bar met smoothies, smoothie bowls, juices en nog veel meer. Ik wilde er graag naartoe, omdat Jennie er werkt en ze me al vaak jaloers heeft gemaakt met haar mooie foto’s. Jennie was ook aan het werk toen wij er waren, en het was erg leuk om haar even te spreken en in het echt te zien.

Na onze lunch liepen we verder door Rotterdam. Er waren Wereldhavendagen, dus het was druk en er was veel te doen. Ik heb niet zo veel met boten, schepen en dat soort dingen, dus we waren niet van plan om de hele dag daar rond te hangen. Toch was het wel leuk om er even te lopen en te zien wat er allemaal was.

Na alles in de haven wel te hebben gezien, liepen we terug over de Erasmusbrug richting de Markthal om daar wat foto’s te maken. Onderweg zag ik zo veel leuke restaurantjes: genoeg om nog een keer voor terug te komen!