Recensies

Eye-fi geheugenkaartje

Al tijden wilde ik een nieuw geheugenkaartje voor m’n camera. Ik had twee kaartjes van 2 GB en ja, dat werkt niet top. Helemaal nu ik een camera heb die ook kan filmen, zitten die kaartjes veel te snel vol. Ik wilde wel een nieuw geheugenkaartje kopen, maar geheugenkaartjes kopen is nou eenmaal helemaal niet leuk. Andere dingen voor m’n camera kopen (zoals nieuwe lenzen!) vind ik geweldig en spaar ik graag voor, maar een geheugenkaartje is niet zo interessant. Het is voornamelijk handig. Ik wilde heel graag en Eye-Fi Mobi geheugenkaartje, ik had namelijk op de site van Eveline een recensie ervan en dat klonk erg goed. Ik schreef me in voor de winactie maar ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik niet zou winnen, want ja, wanneer win ik zoiets? Je ziet ‘m al aankomen, ik heb gewonnen! Je hebt geen idee hoe blij ik was toen ik het mailtje van Eveline kreeg. Nu ben ik dus de zeer trotse eigenaar van een 8 GB Eye-Fi Mobi geheugenkaartje met ingebouwde Wi-Fi.

Voor een volledige recensie verwijs ik je graag door naar de recensie van Eveline, maar ik zal toch kort even zeggen wat het is en wat ik ervan vind. Met dit kaartje kun je namelijk automatisch je foto’s van je camera op je mobiel krijgen. Zo kun je een foto met je camera maken en deze foto gemakkelijk op je mobiel bewerken en bijvoorbeeld op Instagram plaatsen. Dat is toch geweldig? Je moet het kaartje in je camera doen, zoals normaal. Op de verpakking zit dan een code. Deze code vul je in in een app. Dan moet je zorgen dat je camera aan staat en je een paar foto’s gemaakt hebt. Maak via Wi-Fi met je mobiel verbinding met je geheugenkaart en je krijgt je foto’s op je mobiel. Hoe dit moet staat ook nog helemaal duidelijk uitgelegd op de site van Eye-Fi.

Met m’n camera maakte ik een foto van een boek en ja hoor, het stond al vrij snel op m’n mobiel. Ik moest er wel steeds aan blijven denken dat ik m’n camera aan moest laten staan, steeds deed ik hem te vroeg uit en dan gebeurt er niks.

eyefi2

Zo ziet het er dan uit in de app van Eye-Fi zelf (ja, het scherm van m’n iPhone heeft z’n beste tijd gehad).

eyefi3