Lifestyle Reizen

Zomervakantie 2016

Het duurt nog een half jaar, maar we zijn eruit wat we aankomende vakantie gaan doen! Ik vind niets leuker dan de voorpret: opzoeken waar ik naartoe wil, foto’s bekijken en alvast alles regelen. Wat past er beter in dat rijtje dan alvast bloggen over vakantie? Niks. Vandaag dus de eerste blogpost over mijn vakantie in 2016!

Als eerste: we gaan een roadtrip doen. Of nouja, eigenlijk gaan we gewoon met de auto op vakantie terwijl we meerdere landen bezoeken, maar een roadtrip klinkt wel stoer. Ik vond het leuk om met de auto op vakantie te gaan, omdat ik dan net een jaar mijn rijbewijs heb. Daarvoor was het ook niet mogelijk om met de auto op vakantie te gaan, dan zou Maikel alles alleen moeten rijden. Afijn, we hebben alsnog gekozen voor steden en landen die dicht bij elkaar liggen, zodat het rijden te overzien is.

Bremen

We beginnen onze reis door eerst naar Bremen te gaan. Hier zijn we niet heel lang, maar ik denk lang genoeg om alles te bekijken. We zochten naar twee steden in Duitsland om de reis qua rijden haalbaar te maken. Bremen is vanaf Amsterdam zo’n vier uur rijden, dus dat zou goed moeten komen. Het lijkt me vooral leuk om door de oude stad te wandelen en het stadhuis en de Dom te zien. Natuurlijk wil ik ook even het standbeeld van De Bremer Stadsmuzikanten bekijken. In Bremen verblijven we overigens in een hotel. We wilden zo veel mogelijk Airbnb gaan uitproberen, maar helaas konden we in Bremen niks vinden wat geschikt was voor ons.

Malmö

De tweede stop wordt Malmö, op zo’n zes uur rijden van Bremen. In Malmö ben ik al een keer eerder geweest en ik vond het geweldig. Ik ben toen een beetje verliefd geworden op Zweden, geloof ik. Ik wil nog een keer echt verder naar het noorden in Zweden, maar dat was nu niet echt haalbaar. Gelukkig zijn er nog veel vakanties om naar het noorden en naar Stockholm te gaan! Ik wil sowieso even naar de Turning Torso, dat is een gebouw met woningen en kantoren dat draait. Dit ligt in de wijk Västra Hamnen, waar je ook mooi uitzicht hebt over het water. Ik wil nog een plein, Lilla Torg, bezoeken. Ik hoor dat het daar leuk is, maar ik ben er zelf niet geweest. In de buurt van Malmö is er overigens ook genoeg te beleven: op 25 minuten rijden ligt Lund, een andere leuke stad en er zijn natuurparken in de buurt. In Malmö verblijven we in een Airbnb!

zweden1

Met deze brug gaan we van Malmö naar Kopenhagen. Zo mooi! (bron foto)

Kopenhagen

Vervolgens gaat onze reis naar Kopenhagen. Ik ben één dag in Kopenhagen geweest als tussenstop. Helaas heb ik toch niet alles kunnen zien. Die dag heb ik voornamelijk veel bij Nyhavn gezeten. We hebben wel een wandeling naar de Kleine Zeemeermin gemaakt, dat wil ik nu ook weer doen. Ik vond dat vooral een hele leuke omgeving. Het standbeeld vond ik kleiner dan verwacht, maar natuurlijk kan ik niet naar Kopenhagen zonder naar de Kleine Zeemeermin gaan. Ik wil sowieso de Rundetaarn zien, net zoals het Rosenborg Slot en Christiansborg. Ik kan niet wachten om Kopenhagen nu echt eens goed mee te maken! In Kopenhagen slapen we overigens ook in een Airbnb.

Hamburg

De terugweg gaan we natuurlijk niet in één keer doen, we stoppen nog in Hamburg. Ik heb al gelezen dat je daar goed kunt winkelen, dus dat komt goed. In Hamburg verblijven we ook in een hotel. We hadden wel leuke kamers op Airbnb gezien, we hadden ook drie voorstellen tot reservering gedaan. Helaas waren deze alle drie geweigerd, omdat het al vol was. Behalve die drie, konden we niks leuks vinden, dus hebben we besloten om ook in Hamburg in een hotel te zitten. Het voordeel daarvan is, is dat het dichter bij de winkelstraten ligt.

hamburg

(bron foto)

Ik kan echt niet wachten op deze vakantie. Vorig jaar zijn we alleen een weekend weggeweest. Hoewel dat erg leuk was, wilde ik dit jaar zeker wel op vakantie. Vorig jaar kon het niet anders, maar ik heb het wel een beetje gemist. Daarnaast vind ik het leuk dat ik op een langere vakantie ga samen met Maikel. We hebben samen alleen nog maar stedentrips gedaan, dus dit wordt zeker leuk.

Heb jij al een idee voor je vakantie in 2016?

Vind je dit leuk? Steun mij hier:

Become a Patron!

You Might Also Like

8 Comments

Shirley
    07/03/2016 at 9:04 am

Wat een gave route. Leuk dat je het nu al gepland hebt. De voorpret is ook altijd heel leuk vind ik. Ik kan me echt urenlang verliezen in restaurants en hotspots checken. Ik heb voor de zomer nog niets gepland. Het echte hoogseizoen sla ik denk over dit jaar. Ik ga wel binnenkort naar Curacao en wil ook nog een stedentrip doen met mijn moeder.

Sonja
    07/03/2016 at 11:32 am

Wat een meeega toffe plannen! En met de auto rondrijden, dat is toch gewoon een roadtrip?! Ik hoop dat je hier lekker veel verhalen over gaat schrijven want man, dit is echt mijn droom!

Maartje (admin)
      07/03/2016 at 5:47 pm

Hahaha, ja, klopt! Ik ga er zeker veel verhalen over schrijven. Er zullen heel wat blogposts en foto’s online gaan komen denk ik zo!

Janna
    07/03/2016 at 1:48 pm

Wow dit zijn wel echt vette plannen. Echt wel chill dat je dit met de auto kan doen ook!

Karlijn
    07/03/2016 at 2:01 pm

Scandinavië (en vooral Denemarken!) is echt heel mooi om door heen te rijden, ik heb het afgelopen zomer gedaan. Grote velden, mooie landschappen. En als ik nog een aanrader mag doen: ik zie op de kaart dat je onder op het eiland van Kopenhagen redelijk dicht langs Møns Klint komt en dat is ook zeker een bezoekje waard. Dit zijn hele grote (redelijk) witte krijtrotsen aan de zee, erg mooi om langs te gaan!

Maartje (admin)
      07/03/2016 at 5:46 pm

Bedankt voor de tip! Ik heb het even opgezocht, Møns Klint ziet er inderdaad prachtig uit!

rachelkromdijk
    07/03/2016 at 2:16 pm

wat een toffe plannen hebben jullie gemaakt zeg, onwijs gaaf! ik ben benieuwd!

Rowan - sillysis.nl
    07/03/2016 at 9:04 pm

Wat een gave reis ga je maken zeg!!!!